NAJAVA

ZAVRŠEN 40. SAJAM TURIZMA U BEOGRADU

Gde nas to odmor čeka

Jubilarni, 40. Sajam turizma u Beogradu koji je ove godine imao slogan „Odmor te čeka“ bio je prilika da se predstave najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, hoteli, turistički centri, avio kompanije, međunarodni turoperatori koji će posetiocima ponuditi aranžmane za predstojeću turističku sezonu.

Prvi put svoje turističke potencijale predstavili su Maroko, Južnoafrička Republika, Palestina i Kamerun. Primećeno je da nema Kine, koja je prošle godine bila prvi put na beogradskom Sajmu turizma. Posetiocima je bio zanimljiv štand Irana, pa je već prvog dana planuo sav njihov prpipremljeni štampani materijal.

Zemlja partner ove godine je bila Grčka, omiljena destinacija turista iz Srbije, u kojoj letuje od 700 do 800 hiljada naših turista i ostave od 500 do 800 miliona evra! Svake godine grčki turistički poslenici gledaju da ponude nešto novo, a ono na čemu je akcenat ovogodišnje ponude za srpske turiste su grčka ostrva.

Uvidevši da mnogo turista prolazi kroz njihovu zemlju turistički poslenici Makedonije su rešeni da i oni uzmu deo tog kolača, pa se ozbiljno spremaju za srpske turiste. Osim zanimljivih destinacija ono što može da privuče srpskog turistu su svakako atraktivna odmorišta sa dobrom gastronomskom ponudom i povoljnim cenama. Prema rečima Sonje Martinovske Boeve, predstavnice JSP tursa, ni čuveni Ronaldo nije odoleo poznatom makednoskom specijalitetu gravče na tavče, pa se nadaju da ni srpski turisti neće odoleti đakonijama iz makedonske kuhinje. Ostaje da se vidi koji će to atraktivni programi, destinacije, vina i spcijaliteti biti ponuđeni srpskim turistima.

Ako se pitate gde je najveselije, svakako u delu s vinima. Ono što mi se dopalo, je da su se vinari Vojvodine udružili i zajedno se predstavili. Tradicionalno, najveća gužva je bila u hali 4 gde se predstavljaju turističke organizacije iz Srbije i Republike Srpske. To je prilika da se turistčki poslenici prikažu i pokažu šta su do sada uradili i šta će učiniti ne bi li privukli što veći broj turista u svoj kraj. Mame posetioce interesantnim animatorima, zanimljivom gastronomskom ponudom i dobrom kapljicom.

Naravno tu su i promotivni flajeri i brošure. Ono što je za pohvalu je da TO Srbije je spremila brošuru i na kineskom jeziku, pa je to možda dobar znak da ćemo biti spremni kada krenu turisti sa Dalekog istoka, bar što se brošura tiče...

Na štandu vojvođanske turističke organizacije prezentovan je luksuzni časopis Travel Vojvodina, specijalno izdanje Hello! u kome je Vojvodina predstavljena na srpskom i engleskom jeziku kao destinacija koja ima veoma zanimljivu ponudu, ne samo za strane i domaće turiste, nego i za same Vojvođane.

Marina Jablanov Stojanović

Foto: Mariniranje