
Jedna karta, а bezbroj svetova – gde se otisnuti
Pod sloganom „Jedna karta, bezbroj svetova“ je u na Beogradskom sajmu od 20. do 23. februara 2025. godine bio održan 46. Međunarodni sajam turizma.Tokom četiri sajamska dana srpska prestonica je bila pravo turističko središte i polazna tačka sa raznovrsnom ponudom za putnike nezaboravnih putovanja, od domaćih turističkih centara i gradova do najudaljenijih delova ove naše planete. Na njemu se predstavilo više od 400 izlagača iz zemlje i inostranstva, a posetilo ga je više od 32.000 ljudi i preko 700 novinara iz dvadesetak zemalja.

Zemlja partner ove godine bila je turistička velesila Italija, koja se po broju gostiju uvek nalazi na jednom od prvih pet mesta u svetu. Učešće Italije kao zemlje partnera na ovogodišnjem Sajmu turizma je od izuzetnog značaja za našu zemlju jer pruža priliku da se i turistički kapaciteti i prirodne lepote Srbije predstave italijanskim posetiocima, kako bi bolje upoznali atrakcije i mogućnosti koje naša zemlja nudi.


Botičelijeva Venera u „službi” promoterke turističke ponude Italije
Fokus italijanske turističke ponude bio stavljen na regiju Sardinije, uz najavu uspostavljanja direktnog leta između Srbije i Sardinije. Nama je bilo zanimljiva ideja i način na koji su marketinški poslenici i dizajneri simpatično iskoristili Botičelijevu Veneru da bude promoterka turističke ponude Italije. Atraktivan spoj bogatog kulturnog nasleđa i turizma.

Sajamska publika ima priliku da na jednom mestu sagleda sve što turistički sektor nudi, pronađe idealne aranžmane i iskoriste specijalne sajamske uslove. Zahvaljujući ekskluzivnim sajamskim popustima, first minute ponudama i atraktivnim paketima sa brojnim pogodnostima.

Sajam turizma već dugi niz godina predstavlja nezaobilaznu destinaciju za sve one koji planiraju svoja putovanja. U to smo se i sami uverili: dugački redovi kod Air Srbija za karte prema svim destinacijama jer je popust bio nimalo beznačajan – čak 30 procenata! Osim toga među najtraženijima bile su srpske banje i turističke destinacije u Srbiji, slede ih gradovi Italije i po ustaljenoj tradiciji letovanja u Grčkoj i Turskoj...

Primećeno je da trendovi u turizmu pokazuju pomak ka ekoturizmu i avanturističkim putovanjima, a tematske ture i lokalna autentičnost postaju ključni faktori pri izboru destinacije. Turisti su postali izbirljiviji i upravo zbog ovoga turistički poslenici će imati pune ruke posla da ostvare što bolji utisak kao i da ukažu na lokalne znamenitosti i prirodne lepote kao i da osmisle što bolje ture.


Srbija je svoje turističke adute predstavila kroz nastupe mnogobrojnih lokalnih i regionalnih turističkih organizacija iz svih njenih delova. Mnoge smo i sami posetili i upitali ih šta to novo spremaju za ovu sezonu – utisak je da na sajam nisu došli nespremni, ali o tome u posebnim prilozima. Istakli bismo da je paviljon Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam na Sajmu prikazao Vojvodinu u njenom punom sjaju, i uz moto „Dođi i vidi” okupio predstavnike udruženja i nosioce oznake „Najbolje iz Vojvodine“.

Posebna pažnja posvećena je vojvođanskim vinima u Vinskoj ulici kroz koju smo se prošetali. Za oko su nam zapale dve male vinarije Kosović iz Sremskih Karlovaca i Šveljo iz Riđice o kojima će biti posebni prilozi u rubrici Vinske priče.

Na ovom Sajmu je bilo prisutno i Udurženje novinara i pisaca u turizmu FIJET- Srbija imalo svoj mali štand na koji su mnogi svraćali sa željom da upravo novinari ovog udruženja promovišu njihove destinacije. I mi se radujemo što ćemo moći da prenesemo svoje utiske i pribiližimo neke nove destinacije.

I sami smo svedoci da bogatstvo turističkih sadržaja i raznovrsna ponuda putovanja inspirišu, povezuju i obogaćuju. Bilo da ste turista koji traži udobnost, destnicaije u trendu i odmor, ili putnik koji traga za avanturom, novim iskustvom i otkrivanjem nepoznatih krajeva – važno je otisnuti se na put. Doduše, strastvenim putoljupcima nedovoljna je jedna karte jer je bezbroj svetova, da ne kažemo izbora, ali važno je načiniti prvi korak da bi avantura započela. Pa krenimo!
Marina Jablanov Stojanović
Foto: Mariniranje