MANIFESTACIJA MEDIJI I TURIZAM – UVODNI DEO, PANEL NA SALAŠU 137

Dr Ivanisevic otvara panel o turizmu Rogalj Foto Marininiranje baner

Važnost medija u promociji turizma

Manifestacija „Mediji i turizam“ prepoznata je od organizatora festivala svih vojvođanskih festivala - Rogalj i po pozivu smo je otvorili 1. oktobra u okviru manifestacije Rogalj gde su bili prisutni mnogobrojni turistički novinari, veliki broj turističkih organizacija što je dodatno dodalo težinu samoj manifestaciji. Dr Nenad Ivanišević, pokrajinski sekretar za pirvredu i turizam APV je otvorio manifestaciju „Mediji i turizam“. Učesnici panela su novinar Vladimir Jovanović, stručnjak za marketing Lidija Arsenin, novinarka i urednica na RTV Mara Skendžić, direktorka TO grada Loznice Snežana Perić, pomoćnik predsednika opštine Krupanj za turizam i ekologiju Mladen Stefanović i novinarka portala Mariniranje Marina Jablanov – Stojanović.

Dr Nenad Ivanišević otvara konferenciju „Mediji i turizam”

– Nema destinacije ukoliko to mediji ne ispromovišu! Možemo da se varamo da će se istina saznati sama od sebe i da nije važno koliko ćemo uložiti u marketing ili da ne treba nužno da ulažemo u marketing, ali ako to ne radimo turisti će uvek gledati neke druge destinacije, koje realno imaju manje da ponude. Kada uporedimo s Dubaijem, ja tvrdim da Vojvodina može da ponudi mnogo više. Za mene je Srbija najlepša zemlja na svetu i zato bi svi zajedno trebalo da pomognemo da promovišemo lepote naše zemlje i naše turističke destinacije – rekao je pokrajinski sekretar za privredu i turizam APV dr Nenad Ivanišević na otvaranju panela „Mediji i turizam“ na Roglju.

Novinar Vladimir Jovanović, voditelj konferencije

Novinar Vladimir Jovanović koji je bio voditelj panela, postavio je pitanje učesnicima “Gde smo bili, gde smo sada i kuda idemo u turizmu...“ Nekako se odmah nametnulo pitanje kakva je uloga medija u svemu tome. Prva panelistikinja Lidija Arsenin, stručnjak za marketing agencije „Content sudio“, započela je svoj odgovor jednim novitetom u digitalnom svetu...

– Kad god se priča o promocji turizma posredstvom digitalnih medija najčešće se bavimo pitanjima koja su toliko zanemarljiva i prevaziđena. Tokom aprila meseca ove godine kompanija Rej ban u saradnji sa Meta (Fejsbuk) napravila prve pametne naočare koje imaju u sebi kameru, mikrofon, koje su povezane sa smart telefonom. To znači da će, kada se ove naočare sredinom oktobra zaista nađu na tržištu, njihov vlasnik imati mogućnost da poveže te naočare sa telefonom i putem lajvstrima (prenosa uživo) prenese sliku tako da njegovi pratioci mogu da vide ono što on upravo gleda. Spominjem ovo zato što će se ubrzo moći putem nekog poznatog influensera ili glumca moći da vide destinacije njihovim očima...  – uputila nas je Lidija Arsenin.

Lidija Arsenin, stručnjak za marketing i novinarka RTV Mara Skendžić

Svi smo se zapitali šta bi to moglo da znači za promociju turizma. A naša panelistkinja Lidija nas je upozorila da će to i te kako uticati na način na koji se promoviše neka destinacija ili turistički proizvod i da turistički poslenici moraju biti spremni na novine i ulaganja putem digitalnih kanala kako bi povećali broj turista na svojim destinacijama.

– Turizam u novinarstvu spaja različite žanrove: imamo informativnu priču, dokumentarnu, edukativnu ali i zabavnog karaktera. Bez obzira šta mi snimamo i o čemu pričamo ono što daje pečat je autor. Autor je taj koji iz svog ugla prenosi sliku neke destinacije pa ukoliko je što autentičniji onda ta emisija ili taj prilog zainteresuje više publike – saopštila je svoje mišljenje Mara Skendžić, novinarka i urednica na RTV.

Novinarka Marina Jablanov - Stojanović

Na ovu priču se nadovezala novinarka Marina Jablanov - Stojanović, autorka portala Mariniranje sa svojim iskustvom.

– Komunikacija na virtuelnim medijima je veoma brza. Novinar ima brz odgovor šta je ljudima interesantno, a šta im se ne dopada što može da utiče na kasniji rad. Međutim, istakla bih, da je važan autentičan utisak koji novinar doživi. Ako novinar svojim tekstom uspe da ga prenese,čitalac teksta će moći da ga prepozna i da i sam poželi da poseti određenu destinaciju – naglasila je Marina Jablanov – Stojanović.

Snežana Perić, direktorka TOG Loznice

Direktorka TO grada Loznice Snežana Perić osvrnula se i na svoje iskustvo sa novinarima klasičnih i digitalnih medija.

– Sve vrste medija imaju veliki uticaj na turizam i zato je izuzetno važna saradnja turističkih organizacija sa svim medijima. Međutim, bez obzira na sve veći uticaj digitalnih medija, naš narod još uvek gleda televiziju, sluša radio i dalje se kupuju novine. Zato smo mi i prisutni na svim medijima i na razne načine se trudimo da skrenemo pažnju na Loznicu – rekla nam je Snežana Perić i nadovezala se – Ono što primećujem da je i dalje najveće interesovanje turista za boravak u prirodi i za gastronomiju tako da Rogalj i Bin fest objedinjuju baš ono što ljudi najviše vole.

Snežana Perić je istakla da važno videti i kako drugi organizuju svoje manifestacije, promovišu destinacije i turističke proizvode, te da tim TOG Loznice veoma često i rado posećuje i druge gradove i manifestacije.

– Mi imamo šta da vidimo i jedni od drugih šta da naučimo. Razmenjujemo kontakte i sarađujemo za dobrobit naših regija i naše zemlje. Pohvalila bih Udruženje FIJET koje nam dovodi i strane novinare koji zajedno sa našim novinarima, influenserima i blogerima šire priču o našoj zemlji – iznela je Perićeva.

Pomoćnik predsednika opštine Krupanj za turizam i ekologiju Mladen Stefanović je ukazao s kojim problemima se turističke organizacije sreću u manjim mestima jer je Krupanj jedno manje mesto u mačvanskom okrugu gde su glavni centri Šabac i Loznica. On je ostao izvan tih važnih regionalnih puteva koji povezuju Valjevo i Šabac i koji idu duž reke Drine što je donelo neke i pozitivne i negativne posledice.

Mladen Stefanović, pomoćnik predsednika opštine Krupanj za turizam i ekologiju

– Pozitivne posledice su da smo uspeli da očuvamo netaknutu prirodu, ali smo zato imali mnogo više muke da turiste dovedemo u naš kraj. Šta raditi kada kod medija ne postoji interesovanje za našu destinaciju, kako ga probuditi? Turizam je priča i zato smo obogatili našu turističku priču prezentujući našu bogatu kulturno-istorijsku baštinu. Radeći na tome mi smo i zvanično postali turističko mesto s čime se može pohvaliti još 17 opština u Srbiji, uradili smo turističku signalizaciju gde se preko QR koda može doći do bilo kog lokaliteta i kupili 40 električnih biciklova kako bi naši turisti mogli da na jedan lakši način obiđu sve zanimljive lokalitete – uputio nas je Mladen Stefanović.

Zaključili smo da turizam jeste priča i da je privlačenje turista na neku destinaciju važna dobra priča, a potom i utisak koji će turista poneti kada stigne na određeno mesto ili manifestaciju. Vladimir Jovanović je istakao da se samo jednom ima prilika za dobar utisak i da tu priliku ne bi trebalo propustiti. Da bi se priča širila dalje i da bi dospela do budućih turista potrebni su novinari, odnosno mediji bez obzira da li se radi o klasičnim ili digitalnim medijma.

Marina Jablanov Stojanović

Foto: Mariniranje