dobar vetar kapetane

Brodski dnevnik

Oproštaj od Lumbarde i mora – polazak u Novi Sad – 7. septembar

marina u korculiUjutro smo završili s pakovanjem, napravili sendviče za put, pospremili brod i svi zajedno otišli na plažu da još malo upijamo more i sunce. Bio je lep, topao i sunčan dan. Pomalo smo tužni što odlazimo…

U vodi sam se zahvaljivala u sebi za ovo divno letovanje, za lipo more, za brod, za čudesnu Lumbardu. Da, zahvalna sam za boravak u ovom slikovitom mestu koje se raširilo se po obali, po malim uvalama i po okolnim brežuljcima… Okruženo borovim šumama, maslinjacima i vinogradima. Zato su već od XVI veka, imućni Korčulani ne bez razloga gradili utvrđene letnjikovce na brižljivo odabranim lokacijama. Neki od njih su i do danas dobro očuvani i nastanjeni: kao što su kašteli Nobilo, Milina, Kršinić …

Na brežuljku sred starog dela naselja, na Veloj glavici nalazi se sva od kamena trobrodna župna crkva svetog Roka. Šetajući tim delom i uskim ulicama, imala sam osećaj kao da se nalazim u lavirintu. Nisam mogla da ne virim u raskošna dvorišta starinskih kuća iza masivnih kapija od kovanog gvožđa. Ah, ta dvorišta tako odišu mirom da bih tu da ostanem …da osetim kako se taj spokoj uvlači u mene… Umesto toga idem dalje i kao da mi u uskim ulicama vetar šapuće priče o nekim davnim ljubavima, o nespokoju, o pogledima uprtim u more, o čekanju da se neki marinero ili kapetan vrati… o srcima koja se ne predaju, srcima željnim sreće …

Sve je spremno, ubacujemo stvari u auto i vraćamo se na palubu da popijemo kafu pre polaska. Ne pričamo mnogo, svako vrti svoj film u glavi. Uživam još malo što sam tu, sve mi je lepo i drago. Odlazimo na trajekt. Kada smo se u 2 sata ukrcali i otišli na gornju palubu prepoznajemo jednu jedrilicu – naš kapetan je došao da nas pozdravi, mašemo i krećemo.
orebic

Za dvadeseteak minuta smo u Orebiću, koji je smešten na jugozapadu poluostrva Pelješac, ispod brda Sveti Ilija. Nalazi se na Pelješkom kanalu nasuprot grada Korčule. Ovo lepo, kapetansko mesto napuštamo brzo i idemo za Dubrovnik. Tu stajemo da se slikamo i adio more, doći ćemo opet…

Dubrovnik
U Novi Sad smo stižemo posle ponoći, oko 1. Sutra spremamo hobotnicu ispod sača za ručak. Uz bocu korčulanskog vina grk uživamo sa našom decom u ovom morskom specijaliteta i na najlepši način završavamo letovanje.